Turisme és un àmbit de desenvolupament econòmic transversal que afecta a moltes activitats i empreses econòmiques i comercials de la ciutat. És per això que sempre es desenvolupen les activitats amb aquesta visió i treball transversal.
Enfortir la marca Vilanova i la Geltrú
· Disseny i venda de material de promocional de la ciutat.
· Creació de material divulgatiu de la ciutat en format paper i en format digital.
· Creació d'una guia turística de Vilanova i la Geltrú.
· Canvi i actualització del web de Vilanova Turisme.
· Difusió del dossier turístic per a professionals.
· Treballar amb Diputació de Barcelona i Agència Catalana de Turisme.
· Incorporació al Consorci Turístic del Penedès.
Creació d'un nou punt d'informació turística a l'estació
· Crear un nou punt d'informació turística al Museu del Ferrocarril de Catalunya.
· Establir un conveni entre Ajuntament i el Museu del Ferrocarril de Catalunya per col·laborar en la promoció turística de la ciutat.
Presència a fires nacionals i internacionals
· Ser presents en les fires dels municipis estratègics de la projecció turística de Vilanova i la Geltrú.
· Ser presents en fires internacionals al costat de marques com “Costa Barcelona” i “Catalunya”.
Redacció d'un nou Pla de Màrqueting turístic
· Fer la diagnosi de l'actual Pla. Redactar-ne un de nou i executar-lo en els propers 4 anys.
· Apostar pel Visit Vilanova per tal de comercialitzar el producte turístic de la ciutat.
· Incrementar estratègies i campanyes comunicatives de la ciutat al llarg de l'any.
Esdeveniments mensuals de projecció de ciutat
· Calendaritzar els esdeveniments de projecció de ciutat més representatius al llarg de l'any i promoure'n una campanya divulgativa implicant els diferents sectors (gener: Tres Tombs, febrer: Carnaval, març: Mar, abril: Setmana Santa i Sant Jordi, maig: Vilanova 100%, juny: Temps de Vi, juliol: Festivals, agost: Festa Major, setembre-octubre: VNG en versió original, novembre: Fira de Novembre, desembre: campanya de Nadal).
· Apostar per la desestacionalització turística.
· Creació i execució al març d'un esdeveniment especialitzat al voltant del mar i la nàutica.
· Crear un programa d'esdeveniments de Vilanova 100% del maig
· Construir el relat de VNG en versió original pel setembre-octubre i acollir un gran esdeveniment.
Projectes turístics
· Formar part activa en el projecte del Camí ramader de Marina que va dels Pirineus al Penedès i de Llívia a Vilanova i la Geltrú.
· Apostar per un turisme respectuós amb l'entorn, de qualitat i sostenible.
· Incorporar el turisme esportiu, especialment el cicloturisme i la nàutica, en les estratègies de projecció de ciutat.
Projecció gastronòmica
· Disseny d'una campanya mensual o bimensual amb el sector de la restauració que posi en valor la gastronomia local des de la perspectiva del kilòmetre zero i la sostenibilitat.
· Desenvolupar aquestes campanyes de forma sostinguda en el temps.
Certificacions turístiques de qualitat
· Obtenció del segell Safe Travel.
· Obtenció de la Carta Europea de Turisme Sostenible.
· Renovació del segell Biosphere i dels distintius turístics de qualitat i sostenibilitat.